Ingen vinder alene

Nu er der ikke mange dage til, at OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite.
{{$root.dict.newsWrittenBy}} Jacob Andersen
1. jan 0001
Nu er der ikke mange dage til, at OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite.

Hvordan lærte nogle af vores ypperste atleter om værdier som fællesskab, samarbejde, dedikation og vilje, da de som små børn trænede hjemme i deres respektive barndomsklubber. 

Det fortæller Viktor Axelsen (badminton), Anne-Marie Rindom (sejlsport), Cecilie Uttrup Ludwig (cykelsport), Sebastian Frederiksen (kørestolsrugby) og Nikolai Terteryan (boksning) om i OL- og PL-kampagnen ’Ingen vinder alene’. 

”Vi er ikke så mange mennesker i Danmark. Men vi er en af verdens mest idrætsaktive nationer med 2,4 millioner medlemmer af en idrætsforening bygget på fællesskab og glæden ved at dyrke idræt." - Hans Natorp, formand i DIF

I en række film fortæller de fem atleter ikke bare om de mål, der driver dem, men om de mennesker, der står bag dem i jagten på at blive den bedste i verden. For ingen vinder alene.
”Fællesskabet er en smuk ting,” siger Nikolai Terteryan, når han fortæller om at vokse op i en bokseklub, om kærligheden til sporten og ’familien’ i klubben.

Formand for DIF, Hans Natorp og formand for Team Danmark, Lars Krarup:
”Vi er ikke så mange mennesker i Danmark. Men vi er en af verdens mest idrætsaktive nationer med 2,4 millioner medlemmer af en idrætsforening bygget på fællesskab og glæden ved at dyrke idræt. Hvis de har lysten og talentet til at udleve deres sportslige potentiale, mødes de af engagerede og dygtige trænere, eksperter og ledere, som med viden og motivation viser vejen til verdensklasse. Den tætte sammenhæng mellem bredde og elite gør, at vi præsterer bedre, når længere og vinder mere, end vores lille land egentlig berettiger os til.”

Den nationale kampagne løber fra begyndelsen af juni til OL i Paris afsluttes 11. august, samt når de Paralympiske Lege afholdes fra 28. august til 8. september.

DIF og Team Danmark står bag kampagnen sammen med Salling Group, Danish Crown, Elsass Fonden, Toyota Danmark A/S og Poul Schmith/Kammeradvokaten.

Læs mere på  ol.dk/ingenvinderalene

 

Flere nyheder