Cases
FamlySport
I tæt samarbejde med 11 idrætsforbund vil Famly Sport udvikle motionskasser og sende dem direkte ud til institutionerne på månedlig basis via en abonnementsordning, som man f.eks. kender det fra Nemlig.com, Årstiderne, Partykassen og Kreakassen mv.
Projektet byder derfor ind på en stigende samfundstendens, hvor 'produkter' leveres direkte til døren hos 'kunden'. Hver motionskasse er udarbejdet af et af de 11 forbund, og indeholder rekvisitter samt aktivitetskort relateret til den specifikke sportsgren, der gennem en legende tilgang gør det nemt for institutionerne, at igangsætte og inkorporere bevægelse i hverdagen.
Initiativet har til formål at støtte børnenes bevægelsesfærdigheder, samtidig med at de oplever glæden ved at være fysisk aktiv. Det at børnene månedligt præsenteres for en ny sportsgren kan endvidere gøre vejen til de lokale idrætsforeninger nemmere.
Initiativet understøtter de aktiviteter, som DIF i forvejen har på institutionsområdet. Forventningen er at de månedlige motionskasser kontinuerlig holder fokus på motion og bevægelse i de involverede institutioner. Projektet er bl.a. støttet med midler fra DIF's initiativpulje.
De 11 idrætsforbund som deltager i samarbejdet er:
Badminton, brydning, frisbeeunionen, softball, boksning, cricket, orienteringsløb, tennis, bordtennis, floorball og rugby.